Kis Jazzdobos Klub

with Nincs hozzászólás

Kis Jazzdobos Klub

 

A BMZ-ben különleges figyelmet szentelünk az óvodásoknak, mivel 3,5 – 7 éves korban tehetünk legtöbbet a gyerekek képességeinek fejlődéséért, készségeik kialakulásáért.

Zeneiskolánkban nem a hagyományos, óvodások számára szervezett, művelődési házakban, zenei óvodákban elérhető, nagylétszámú csoportokban oktatott gyerekprogramot kínálunk, hanem a hangszerek bizonyos csoportja és kombinációja köré épített, egyéni és kislétszámú csoportokra kialakított zenei nevelési módszert, melyet a Kis Jazzdobos Klub keretében oktatunk.

Az alaphangszer a dob, a klasszikus dobfelszerelés, a jazzdob illetve különleges ütőhangszerek, melyek egyedi használatához mozgást és alkalmanként hangadást kombinálunk.

Aki dob tanulással kezd, később minden hangszeren hatalmas előnnyel indul, érdemes tehát alaphangszerként tekinteni a dobolást nem csak fiúk, hanem lányok esetében is!

shutterstock_kisdobos

 

Miért érdemes beíratni a gyerekeket a Kis Jazzdobos Klubba?

A módszer egyszerre hatékony és élvezetes a gyerekek számára, fontos , hogy játékosan, nem helyhez kötve, fantáziájukat használva de mégis rendszert tanulva fejlődjenek képességeik. Nem pusztán zenei képességek fejlődéséről van szó, hiszen az óvodáskori, az iskolai életre történő felkészítéshez szükséges testismeret, mozgáskoordináció, figyelemmegosztás, koncentráció, a memória és sok más készség fejlődik.

Miért válasszuk első hangszerként a dobot, a dobfelszerelést?

A gyermek fokozatos öntudatra ébredése, önkifejezési vágyának eszköze lehet a hangszerjáték, ezek közül is azok a hangszerek, amelyek megszólaltatása szinte azonnal sikerélményt, zenei élményt jelent számára. Ilyen hangszer,  sőt  hangszeregyüttes  a dobfelszerelés a cintányérokkal.

A dobfelszerelés mellett ülve, miközben a gyerek játszik a hangszeren, a zene által irányítva egyfajtamozgásigényt is kielégít, a ritmuszene keretein belül megélheti kreativitását. Két kézzel, két lábbal összehangolt tevékenységet végez, miközben ritmust szólaltat meg, különböző tempókat vesz át, differenciál, összegez, figyel a másikra és fontos, hogy önálló szerepe van.

 Mi a célja a doboktatásnak ebben az életkorban?

  • Az életkori sajátosságoknak megfelelő, a zene megszólaltatásához szükségeshangszertechnikai készségek kialakítása
  • a zenei ismeretek fokról-fokra történő elsajátítása
  • a zenei tevékenység  tudatosítása
  • az aktív zenélés örömének átélése!